Jdi na obsah Jdi na menu
 


Veřejná sbírka 328.011

VEŘEJNÁ SBÍRKA NA ZPROVOZNĚNÍ PARNÍ LOKOMOTIVY 328.011

Proč právě 328.011? Parní lokomotivy vyráběné pro průmysl stály dříve ve stínu svých slavnějších kolegyň z veřejných drah. Jejich tratě byly často za zdmi továren, hutí a dolů. V nevábných prostorem kam oči běžného člověka nepronikly. Pro své určení měly jasně dané vlastnosti: jednoduchost, výkon a snadnou údržbu v náročném provozu. Některé z nich se tak dočkaly v provozním stavu počátku 80.let. A tehdy se začal psát nový příběh lokomotivy typu CP600 vyrobené roku 1956 v továrně ČKD pod číslem 3704. Nečekalo ji sešrotování, jako mnohé další, ale byla prodána do zemědělského družstva v Orlických horách, které shánělo vytápěcí kotel pro své budovy. Tam na kusu kolejí jakoby zabloudila z pohádky o mašinkách, trpělivě přečkala další roky... To už se o ní vědělo a skupina fandů z depa ČSD Letohrad se rozhodla lokomotivu zachránit a vrátit ji na koleje.

To se podařilo na sklonku roku 1992. Následovaly roky oprav, až konečně 2.červevence 1996 se opět po letech lokomotiva rozjela vlastní silou. Následně rozdávala radost při jízdách nostalgických vlaků až do 2.prosince 2000, kdy odjela svoji poslední jízdu a následně byla odstavena díky uplynutí lhůty provozuschopnosti kotle. Právě nutnost opravy kotle, její finanční náročnost a průmyslový původ tehdy odsunul tuto lokomotivu do pozadí. Její zachránci se ale nevzdali. Letohradský železniční klub z.s. společně s městem Rokytnice v Orlických horách založili Muzeum lokálky v místní historické výtopně a od r.2008 zde lokomotivě vytvořili nový stálý domov. Po dlouhých jednáních se podařilo lokomotivu odkoupit do společného vlastnictví LŽK z.s. a města Rokytnice v Orl.h..

K lokomotivě se již vytváří i vlastní nostalgická souprava z historických vozů.

 

Tak se dostáváme do současnosti, kdy zbývá poslední krok - lokomotivě po dvaceti letech odstavení vrátit život a oheň do topeniště. Srdcem parní lokomotivy je kotel, který bude vyžadovat finančně náročnou odbornou opravu od specializované firmy. Finanční prostředky se neshánějí lehce, ale chceme vytrvat a  proto hledáme všechny cesty.

Každý příspěvek nás posune blíž k cíli !

328.011 je jediná lokomotiva ze stokusové série typu CP600 která byla jako muzejní provozuschopná. V dnešních podmínkách se stále více projevují výhodné vlastnosti dané konstrukcí: jednoduchost, výkon a snadná údržba. Tak jí společně dejme šanci!

Chceme zopakovat historii, na výlet poveze naše lokomotiva ráda právě Vás.

Pro shromažďování příspěvků slouží zvláštní transparentní bankovní účet zřízený u FIO banka a.s.

           Číslo transparentního účtu: 2001929152/2010

IBAN: CZ38 2010 0000 0020 0192 9152       SWIFT/BIC: FIOBCZPPXXX

                    Opravu financuje a veřejnou sbírku pořádá:

                   Letohradský železniční klub z.s.  , IČ : 69156549

Odkaz na aktuální stav zde

 

Konání této veřejné sbírky na dobu neurčitou na území celé České republiky osvědčil Odbor organizační a právní - veřejné sbírky  Pardubického kraje. 19. 02. 2021 pod č. j.: KrÚ 16099/2021.

 

Zájemci o vystavení darovací smlouvy kontaktujte nás prosím na e-mail lzkclub@centrum.cz

 

Poskytnutý dar lze uplatnit při výpočtu základu daně z příjmu fyzických i právnických osob (fyzická osoba: 2 – 15% základu daně, min. dar 1000,- Kč; právnická osoba: do 10% základu daně, min. dar 2000Kč )

 

Všem laskavým dárcům předem děkujeme!

Průběh je možné sledovat na: fotogalerie či na nově vytvořené facebookové stránce Zprovoznění parní lokomotivy případně facebooku muzea www.facebook.com/muzeumDVR

Letohradský železniční klub z.s.

kotel-stitek_maly.jpgvyrobni-stitek_maly.jpg